Ogólny schemat budowy sakw rowerowych.

Ogólny schemat budowy sakw rowerowych.
brak zdjęcia

Spośród rozmaitych form aktywnego wypoczynku, jednym z najbardziej wszechstronnych i atrakcyjnych jest turystyka rowerowa. Podróżowanie na rowerze pozwala na połączenie wysiłku fizycznego ze zwiedzanie, podziwianiem krajobrazów i poznawaniem malowniczych, atrakcyjnych okolic. Do turystyki rowerowej nie potrzeba specjalnych przygotowań, wystarczy jedynie odpowiednio wyposażyć rower w sakwy, aby móc przewozić nim bagaż. Sakwy rowerowe są produkowane przez rozmaite firmy, ale wszystkie mają z grubsza podobną konstrukcję i różnią się przede wszystkim jakością wykonania. Typowa sakwa Ortlieb to worek z wodoodpornego materiału, który można przyczepić do rowerowego bagażnika, przedniego albo, częściej, tylnego. Sakwa Ortlieb posiada kieszeń główną oraz jedną lub dwie kieszenie boczne; w niektórych przypadkach można spotkać się z przegrodami w kieszeni głównej, chociaż nie jest to rozwiązanie, które można określić mianem standardowego. Sakwy rowerowe pozwalają na przewożenie całego niezbędnego w podróży bagażu.